Izaskun Elorza
IZASKUN
ELORZA

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Izaskun Elorza is Senior Lecturer in English Language and Linguistics, and the leader of LINDES Research Group at the University of Salamanca (Spain), which aims at providing linguistic descriptions of English from a variety of approaches and perspectives. Her research interests focus on multimodal discourse analysis, systemic functional linguistics and corpus linguistics. At present she is concerned with refining the analysis of characters in multimodal texts which combine visual and verbal resources for meaning making.

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Izaskun Elorza es Profesora Titular en Lengua Inglesa y Lingüística en la Universidad de Salamanca e investigadora principal del Grupo de Investigación LINDES que pretende proporcionar descripciones lingüísticas del inglés desde distintas aproximaciones y perspectivas. Sus intereses de investigación se centran en el Análisis del Discurso Multimodal,
la Lingüística Sistémico-Funcional y la Lingüística de Corpus. En la actualidad se dedica a perfeccionar el análisis sistemático de los personajes en textos multimodales que combinan recursos visuales y verbales para la construcción del significado.

CARMEN
SANTAMARÍA

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Carmen Santamaría is Associate Professor of English Language and Linguistics at Alcalá University, Madrid, Spain. Her main areas of research are Functional Linguistics, Discourse Analysis, Pragmatics, Corpus Linguistics and Children’s Literature. These are also the areas covered in research projects and publications. She has carried out research and lectured through international exchange programmes and personal invitations at numerous universities, such as Sheffield Hallam, University of Derby, University of California, Charles University in Prague, or University of Madeira.

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Carmen Santamaría es Profesora Titular de Lengua Inglesa y Lingüística en la Universidad de Alcalá (Madrid). Sus principales áreas de investigación son la Lingüística Funcional, el Análisis del Discurso, la Pragmática, la Lingüística de Corpus y la Literatura Infantil, áreas en las que se enmarcan también sus proyectos de investigación y sus publicaciones. Mediante programas de intercambio internacional e invitaciones personales, se dedicó a la investigación y a la docencia en numerosas universidades, entre las cuales Sheffield Hallam, Universidad de Derby, Universidad de California, Charles University en Praga, y la Universidad de Madeira.

LAURA
ALBA-JUEZ

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Laura Alba-Juez is currently Full Professor of English Linguistics at the UNED in Madrid, Spain.  Her main areas of research are Functional Linguistics, Discourse Analysis and Pragmatics. She has conducted several funded research projects and has published fourteen books and numerous scientific articles. She has held several managing positions along her career, and she is presently the Vice-Rector for Internationalization and Multilingualism of the UNED, as well as the President of the Spanish Discourse Linguistics Association.

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Laura Alba-Juez es Catedrática de Lingüística Inglesa en la UNED (Madrid). Sus principales áreas de investigación son la Lingüística Funcional, el Análisis del Discurso y la Pragmática. Dirigió numerosos proyectos de investigación financiados y publicó catorce libros y un abundante número de artículos científicos. Cubrió numerosas posiciones directivas a lo largo de su carrera y, actualmente, es Vicerrectora de Internacionalización y Multilingüismo de la UNED y presidenta de la Asociación Española de Lingüística del Discurso.

EVELYN
ARIZPE

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Evelyn Arizpe is Professor of Children’s Literature at the University of Glasgow. She holds a PhD from the University of Cambridge and has taught and published widely both nationally and internationally on a range of topics related to children’s literature, especially picturebooks and young readers. Her research examines the role of books for children alongside themes of migration, conflict and peacebuilding.

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Evelyn Arizpe es Catedrática de Literatura Infantil en la Universidad de Glasgow. Obtuvo el título de Doctora por la Universidad de Cambridge e impartió docencia y publicó en contextos nacionales e internacionales sobre temas relacionados con la Literatura Infantil, en particular
libros álbumes ilustrados y jóvenes lectores. Su investigación examina el rol de los libros para niños y niñas en relación con los temas de la migración el conflicto y la construcción de paz.

MARIA
BÎRLEA

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Maria Bîrlea is a Predoctoral Fellow FPI (funded by the University of Salamanca and Banco Santander, 2023-2027) at the Department of English Studies of the University of Salamanca. Her research interests focus on systemic functional grammar, multimodality, the systematisation of collustration patterns and their application to educational contexts. Maria is currently doing her PhD titled “A corpus-assisted analysis of multimodal patterns of migration in children’s picture books”, which is part of the Project MIAMUL.

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Maria Bîrlea es Investigadora Predoctoral en Formación (con la financiación de la Universidad
de Salamanca y el Banco Santander, 2023-2027) en el Departamento de Filología Inglesa de la Universidad de Salamanca. Sus intereses de investigación se centran en la Gramática Sistémico-Funcional, la Multimodalidad, la sistematización de patrones de colocaciones visuales-verbales (collustration) y su aplicación a los contextos educativos. Actualmente María está realizando su tesis doctoral titulada “Un análisis asistido por corpus de los patrones multimodales de la migración en los libros álbumes ilustrados infantiles” que forma parte del Proyecto MIAMUL.

CRISTINA
CAÑAMARES TORRIJOS

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Cristina Cañamares Torrijos is Associate Professor in Didactics of Language and Literature at the Department of Hispanic Philology of the University of Castilla-La Mancha. Her research interests focus on Children’s Literature, especially children’s picture books, Folk Literature (nursery rhymes and folktales), adult and child literacy and reading promotion, multimodal discourse analysis, and the applications of those to educational, professional and social contexts.

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Cristina Cañamares Torrijos es Profesora Contratada Doctora de Lengua y Literatura en el Departamento de Filología de la Universidad de Castilla-La Mancha. Sus intereses de investigación se centran en la Literatura Infantil, en particular en los libros ilustrados infantiles, la Literatura Popular (canciones infantiles y fábulas), alfabetización y promoción de la lectura para adultos y niños, Análisis del Discurso Multimodal y su aplicación a contextos educativos, profesionales y sociales.

ISABEL
CÓRDOBA PÁRRAGA

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Isabel Córdoba Párraga is a PhD student in Modern Languages: Research in Language, Literature, Culture and Translation. At present, she is working as a teacher in an English Academy. Her main research interests are systemic functional linguistics, translation, humour and sexism.

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Isabel Córdoba Párraga es una estudiante del programa de doctorado Lenguas Modernas: Investigación en Lengua, Literatura, Cultura y Traducción. Actualmente trabaja como docente en una academia de inglés. Sus intereses de investigación principales son la Lingüística Sistémico-Funcional, los Estudios de Traducción, el Humor y el Sexismo.

ANTONIO
GARCÍA-GÓMEZ

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Antonio García-Gómez is a Full Professor of English Language and Linguistics at the University of Alcalá, Madrid. Professor García-Gómez’s main research interest is gender, identity and language use in new media. A main strand of his research has focused on evaluative language, discourses of gender socialization and relational aggression among female teenagers in social networks. Other current research interests include rape culture and the discursive representation of masculinity and femininity in dating apps.

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Antonio García-Gómez es Catedrático de Lengua y Lingüística Inglesa en la Universidad de Alcalá (Madrid). La investigación del Profesor García-Gómez examina el uso del género, la
identidad y el lenguaje en los nuevos medios de comunicación. Uno de los aspectos principales de su investigación es el estudio del lenguaje evaluativo, los discursos de socialización de género y la agresión relacional entre mujeres adolescentes en las redes sociales. Otros de sus intereses de investigación actuales son la cultura de la violación y la representación discursiva de la masculinidad y la feminidad en las aplicaciones de citas

AMANDA ELLEN
GERKE

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Amanda Ellen Gerke is Associate Professor in the department of English Philology at the University of Salamanca. Her research focuses include Critical Discourse Analysis, Cultural Linguistics, and critical narrative analysis. Her research includes work with written, spoken, and multimodal texts including oral and written code-switching, literature (including Children’s Picture books) on migration, and film. 

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Amanda Ellen Gerke es Profesora Permanente Laboral en el Departamento de Filología Inglesa
de la Universidad de Salamanca. Sus intereses de investigación incluyen el Análisis Crítico del Discurso, la Lingüística Cultural y el Análisis Crítico Narrativo. En su investigación trabaja con textos escritos, orales y multimodales que incluyen el cambio de código oral-escrito, la literatura sobre migración (incluso los libros álbumes ilustrados infantiles) y las películas.

BARBARA LEWANDOWSKA-TOMASZCZYK

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Barbara Lewandowska-Tomaszczyk is Professor Dr habil. in Linguistics and English Language at the University of Applied Sciences in Konin (Poland).  She is also member of the Linguistics Committee of the Polish Academy of Sciences and the Commission of the Computational Linguistics. Her research focuses on cognitive semantics and pragmatics of language contrasts, corpus linguistics and their applications in translation studies, lexicography and online discourse analysis and she has published extensively (over 300 publications) in these areas.

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Barbara Lewandowska-Tomaszczyk es Catedrática en Lingüística y Lengua Inglesa en la Universidad de Ciencias Aplicadas en Konin (Polonia). Es miembro de la Comisión Lingüística de la Academia Polaca de Ciencias y de la Comisión de Lingüística Computacional. Su investigación se centra en la Semántica Cognitiva y en la Pragmática de los contrastes lingüísticos, la Lingüística de Corpus y sus aplicaciones en los Estudios de Traducción, la Lexicografía y el Análisis del Discurso en línea, áreas en las cuales cuenta con un extenso número de publicaciones (más de 300).

MARÍA
MARTÍNEZ LIROLA

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María Martínez Lirola is Professor at the Department of English at the University of Alicante, Spain and Research Fellow at the University of South Africa (UNISA). Her main areas of research are Critical Discourse Analysis, Systemic Functional Linguistics and Applied Linguistics. She has published extensively in international journals and has also published eight books. Dr. Martínez Lirola is the director of the research group “Critical Analysis of Multimodal Discourse”.

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María Martínez Lirola es Catedrática en el Departamento de Inglés de la Universidad de Alicante e investigadora en la Universidad de Suráfrica (UNISA). Sus áreas de investigación principales son el Análisis Crítico del Discurso, la Lingüística Sistémico-Funcional y la Lingüística Aplicada. Cuenta con numerosas publicaciones en revistas internacionales y publicó también
ocho libros. La doctora Martínez Lirola es directora del grupo de investigación “Análisis Crítico del Discurso Multimodal”.

ROBERTO
MARTÍNEZ MATEO

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Roberto Martínez Mateo, PhD., is Lecturer at the Department of Modern Languages, University of Castile-La Mancha. His current research interests include the translation of multimodal texts and fostering English communicative skills. He has published research papers in national (such as Atlantis, Quaderns de Filología, Ocnos, Encuentro) and international journals (such as Perspectives: Studies in Translatology, Itinerarios, Journal of Language Teaching and Research, English Language Teaching) and contributed to a few edited volumes (Revoicing Picturebooks, Routledge).

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Roberto Martínez Mateo, es Profesor Titular en el Departamento de Lenguas Modernas de la Universidad de Castilla-La Mancha. Sus intereses de investigación actuales incluyen la traducción de textos multimodales y la promoción de las habilidades comunicativas en inglés.
Publicó artículos científicos en revistas nacionales (como Atlantis, Quaderns de Filología, Ocnos, Encuentro) e internacionales (como Perspectives: Studies in Translatology, Itinerarios,
Journal of Language Teaching and Research, English Language Teaching) y contribuciones en algunos volúmenes colectivos (Revoicing Picturebooks, Routledge).

VIRGINIA
MATTIOLI

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Virginia Mattioli is an Assistant Professor at the Department of
Philology of the University of Cantabria. Her research combines cultural, literary and legal Translation Studies and Linguistics.
Specifically, her studies examine linguistic and cultural features in different types of texts through corpus-based methods as well as the linguistic aspect of contemporary social phenomena, such as the squatting movement and the mass tourism.

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Virginia Mattioli es Profesora Ayudante Doctora en el Departamento de Filología de la Universidad de Cantabria. Su investigación combina los Estudios de Traducción Culturales, Literarios y Legales con la Lingüística. Concretamente, sus estudios examinan los rasgos lingüísticos y culturales en distintos tipos de textos mediante métodos basados en corpus y el

aspecto lingüístico de fenómenos sociales contemporáneos como el movimiento okupa y el turismo de masa.

MARK
McGLASHAN

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Mark McGlashan is Senior Lecturer in English Language at Birmingham City University. Mark’s research interests centre on the synthesis and application of methods from Corpus Linguistics and (Critical) Discourse Studies to study a wide range of social issues. His recent work has focussed on relationships between language and abuse and includes examination of children’s online disclosures of abuse. Mark is co-editor of Toxic Masculinity: men, meaning and digital media (Routledge, 2023) and The Routledge Handbook of Discourse and Disinformation (Routledge, 2023).

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Mark McGlashan es Profesor Titular en la Birmingham City University. Los intereses de investigación de Mark se centran en la síntesis y la aplicación de métodos de Lingüística de Corpus y los Estudios (Críticos) del Discurso para examinar una gran variedad de fenómenos sociales. Su último trabajo se centró en las relaciones entre lenguaje y abuso e incluye el examen de la divulgación en línea de los abusos infantiles. Mark es coeditor de “Toxic Masculinity: men, meaning and digital media” (Routledge, 2023) y de “The Routledge Handbook of Discourse and Disinformation” (Routledge, 2023).

VASILICA
MOCANU

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Vasilica is Associate Professor at Universidad de Salamanca. Her mixed methods research within the field of applied and sociolinguistics delves into the relationship between language and identity under globalizing processes that trigger human mobility. Vasilica has been a visiting research fellow at Simon Fraser University, Vancouver, Canada (2017) and at the Institute of Multilingualism – University of Fribourg, Switzerland (2018).

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Vasilica es Profesora Permanente Laboral en la Universidad de Salamanca. Su investigación basada en métodos mixtos en el campo de la lingüística aplicada y la sociolingüística examina
la relación entre lenguaje e identidad en los procesos de globalización que provocan la movilidad humana. Vasilica fue investigadora visitante en la Simon Fraser University, de Vancouver, Canadá (2017) y en el Instituto de Multilingüismo – Universidad de Fribourg, Suiza (2018).

JESÚS
MOYA-GUIJARRO

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Jesús Moya-Guijarro is Professor at the Faculty of Education in the University of Castilla-La Mancha (Spain). He has published extensively on multimodal discourses in international journals. He is co- editor together with Eija Ventola of ‘A Multimodal Approach to Challenging Gender Stereotypes’ (2022, Routledge) and of ‘The World Told and the World Shown: Multisemiotic Issues’ (2009, Palgrave Macmillan). He has also authored ‘A Multimodal Analysis of Picture Books for Children’ (2014, Equinox).

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Jesús Moya-Guijarro es Catedrático en la Facultad de Educación en la Universidad de Castilla-La Mancha. Cuenta con numerosas publicaciones sobre Discursos Multimodales en revistas internacionales. Es coeditor, junto con Eija Ventola de “A Multimodal Approach to Challenging Gender Stereotypes” (2022, Routledge) y de “The World Told and the World Shown: Multisemiotic Issues” (2009, Palgrave Macmillan) y es autor de “A Multimodal Analysis of Picture Books for Children” (2014, Equinox).

MARÍA JESÚS
PINAR

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María Jesús Pinar is a full professor and researcher at the University of Castilla-La Mancha. Her main research interests are in the field of political discourse and children picture books dealing with topics such as gender stereotypes, different types of families or immigration under the umbrella of Multimodal Discourse Analysis and Systemic Functional Linguistics.

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María Jesús Pinar es Profesora Titular e investigadora en la Universidad de Castilla-La Mancha.
Sus principales intereses de investigación se sitúan en el campo del Discurso Político y los libros infantiles sobre temas como estereotipos de género, distintos tipos de familias o inmigración desde la perspectiva del Análisis del Discurso Multimodal y de la Lingüística Sistémico-Funcional.

MARÍA BEGOÑA
RUIZ CORDERO

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María Begoña Ruiz Cordero is a lecturer at the University of Castilla- La Mancha. She has been teaching English in different educational levels and, therefore, she has been connected to the teaching and learning process from infant level to university level. Her main research lines are: teacher training, CLIL, multimodal discourse analysis, the implementation of bilingualism in infant and primary education and the results obtained in English language competence by students who are immersed into bilingual programmes.

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María Begoña Ruiz Cordero es Profesora Contratada Doctora en la Universidad de Castilla-La Mancha. Como docente en distintos niveles educativos, tuvo la posibilidad de estar en contacto con los procesos de enseñanza y aprendizaje desde el nivel infantil hasta aquel universitario. Sus líneas de investigación principales son la formación docente, CLIL, el Análisis
del Discurso Multimodal, la implementación del bilingüismo en la educación infantil y primaria y los resultados obtenidos en la competencia de la lengua inglesa por los estudiantes inscritos en los programas bilingües.

LEN
UNSWORTH

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Len Unsworth is Professor in English and Literacies Education at the Australian Catholic University. Len’s current research interests include systemic functional semiotic perspectives on multimodal and digital disciplinary literacies and in English curricula. His most recent books include Multimodal Literacy in School Science: Transdisciplinary Perspectives on Theory, Research and Pedagogy (Routledge, 2022) and Reading Images for Knowledge Building: Analysing Infographics in School Science – with Jim Martin (Routledge, 2023).

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Len Unsworth es Catedrático en Inglés y Educación a la Alfabetización en la Australian Catholic University. Los intereses de investigación actuales de Len incluyen perspectivas sistémico-funcionales semióticas de la alfabetización disciplinaria multimodal y digital y en los cursos de estudios en inglés. Entre sus últimos libros publicó “Multimodal Literacy in School Science: Transdisciplinary Perspectives on Theory, Research and Pedagogy” (Routledge, 2022) and “Reading Images for Knowledge Building: Analysing Infographics in School Science” – con Jim
Martin (Routledge, 2023).

AGATA
ŻELACHOWSKA

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Agata Żelachowska is a Part-time Lecturer of the Department of English Studies at the University of Salamanca. Her research interests include discourse analysis, critical discourse analysis, cognitive linguistics with special interest in (Multimodal) Conceptual Metaphor Theory, social semiotics and multimodality, as well as the applications of descriptive linguistics to educational and social contexts.

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Agata Żelachowska es Profesora Asociada a tiempo parcial en el Departamento de Filología
Inglesa de la Universidad de Salamanca. Sus intereses de investigación incluyen el Análisis del Discurso, el Análisis Crítico del Discurso, la Lingüística Cognitiva con un particular interés para
la Teoría Conceptual de la Metáfora (en textos multimodales), la Sociosemiótica y la Multimodalidad, así como las aplicaciones de la lingüística descriptiva a los contextos educativos y sociales.